Od 19 stycznia w ramach Projektu „Bliżej przedszkola” prowadzone są również zajęcia logopedyczne. Aby postawić prawidłową diagnozę logopedyczną w styczniu przeprowadzono badania diagnostyczne rozwoju mowy dziecka. Najpierw przeprowadzono swobodną rozmowę z dzieckiem, aby wychwycić i potwierdzić nieprawidłowości w mowie. Następnie, dzieci zakwalifikowane do terapii zostały zdiagnozowane przy pomocy narzędzi badawczych. Dodatkowych informacji o dziecku zasięgnięto: od rodziców lub wychowawcy.
Po zakończonej diagnostyce przyszedł czas na terapię właściwą. Na zajęciach przedszkolaki dowiedziały się na czym będzie polegać terapia oraz czemu ma służyć tak, aby były otwarte i chętne do współpracy i wykonywania ćwiczeń.
Podczas zajęć dzieci biorą udział w zabawach mających na celu rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego, umiejętności prawidłowego połykania oraz kształtowania odpowiedniego toru oddechowego. Pomocne w prowadzeniu terapii są liczne gry, układanki i historyjki obrazkowe.
Organizator i opracowanie: Jolanta Romanowska